Strona główna » Technologia » Czemu BLIK nie doszedł na telefon?

Czemu BLIK nie doszedł na telefon?

by Administrator
0 komentarzy
Czemu BLIK nie doszedł na telefon?

Dlaczego przelew BLIK nie dotarł do odbiorcy?

BLIK to jeden z najpopularniejszych systemów płatności bezgotówkowych w naszym kraju. Na co dzień korzystają z niego dziesiątki tysięcy osób, a ilość transakcji jest liczona w milionach. I choć jest wygodny, szybki i bezpieczny, to czasami może zdarzyć się sytuacja, kiedy z różnych powodów płatność nie dotrze do odbiorcy. Czemu tak się dzieje? Dlaczego BLIK nie doszedł na telefon? Tego dowiecie się z dzisiejszego artykułu! Zapraszamy do lektury!


Spis treści:
1. Co to jest BLIK?
2. Dlaczego BLIK nie działa?
• Odbiorca nie zarejestrował telefonu w BLIK
• Błędny numer odbiorcy
• Blokada konta
• Przekroczenie limitów
• Awaria techniczna aplikacji


Co to jest BLIK?

BLIK to polski system płatności mobilnych, który jest dostępny w większości aplikacji krajowych banków. Narzędzie to zostało założone w 2015 roku przez Polski Standard Płatności (PSP), czyli spółkę powołaną przez Alior Bank, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, Bank Millenium oraz PKO Bank Polski. Jego największą zaletą jest to, że nie trzeba mieć przy sobie karty płatniczej. Wystarczy bowiem smartfon z aplikacją mobilną banku, w którym posiada się konto oraz aktywowaną usługę BLIK. Wtedy każdą transakcję zatwierdza się za pomocą wygenerowanego i wyświetlanego w aplikacji mobilnej banku unikatowego kodu, który jest aktywny przez kilkadziesiąt sekund. Dzięki niemu można dokonać płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych, wypłacić gotówkę z bankomatu oraz zrobić przelew na telefon. Najciekawszą funkcją jest właśnie ta ostatnia, która umożliwia przelewanie pieniędzy nawet w weekend i to nie znając numeru konta osoby, do której wysyła się przelew, a jedynie numer telefonu.

Dlaczego BLIK nie działa?

BLIK to aplikacja w pełni bezpieczna, szybka i wygodna. Mimo to czasem zdarza się, że jej użytkownicy napotykają na problemy związane z działaniem systemu. To powoduje, że choć BLIK jest powszechnie używany i działa bardzo sprawie, niekiedy przelew przy jego użyciu może nie zostać zrealizowany. Dlaczego więc tak się dzieje? Istnieje kilka potencjalnych przyczyn, dla których BLIK może nie działać prawidłowo:

1. Odbiorca nie zarejestrował telefonu w BLIK

Najczęstszą przyczyną niedziałającej usługi BLIK jest to, że odbiorca płatności nie zarejestrował swojego numeru w aplikacji. Przed wykonaniem przelewu, warto więc upewnić się, że odbiorca aktywował BLIK-a w aplikacji mobilnej swojego banku i uruchomił tam funkcję przelewów na numer telefonu.

2. Błędny numer odbiorcy

Kolejnym problemem, na który natrafiają użytkownicy usługi BLIK jest podanie błędnego numeru telefonu. Dotyczy to szczególnie przelewów wykonywanych do osób spoza książki kontaktów, kiedy to myląc choć jedną cyfrę z numeru telefonu można wysłać pieniądze do obcej osoby. Warto więc wysyłać przelewy na telefon BLIK jedynie do osób zapisanych w swoich kontaktach, zwłaszcza że wtedy odbiorcy, którzy aktywowali usługę są oznaczeni ikonką BLIK.

3. Blokada konta

Inną możliwą przyczyną, z powodu której BLIK nie doszedł na telefon jest brak wystarczającej ilości środków na koncie lub blokada konta. W takim wypadku przelew nie może być zrealizowany, w związku z czym najpierw należy wpłacić pieniądze na konto lub skontaktować się z bankiem w celu odblokowania konta.

4. Przekroczenie limitów

Następnym problemem, na który natrafiają użytkownicy systemu BLIK jest przekroczenie limitów na koncie. Wiele banków ustawia bowiem w swoich aplikacja limity przelewów wychodzących, aby chronić swoich użytkowników, w związku z czym w niektórych sytuacjach przed wykonaniem przelewu BLIK na telefon najpierw niezbędne jest ich zwiększenie.

5. Awaria techniczna aplikacji

Awarie usługi BLIK zdarzają się bardzo rzadko, ale mimo to trzeba brać je pod uwagę. W takim wypadku najlepiej skontaktować się z infolinią swojego banku lub bezpośrednio z działem pomocy BLIK-a, aby uzyskać informacje na temat ewentualnych zakłóceń w funkcjonowaniu systemu oraz możliwych rozwiązań problemu.

Przeczytaj też

Dodaj komentarz

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez właściciela witryny MainTech.pl w celu dodania mojego komentarza oraz oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Politykę Prywatności.*.